A A A K K K
для людей із порушенням зору
Миколаївська громада
Сумська область, Сумський район

ЧИ ПОТРІБНО ЗМІНЮВАТИ ДОКУМЕНТИ ГРОМАДЯНАМ У РАЗІ ЗМІНИ НАЗВИ ВУЛИЦІ, НА ЯКІЙ ВОНИ ЗАРЕЄСТРОВАНІ

Дата: 21.07.2022 14:12
Кількість переглядів: 100

У зв’язку із тим, що у багатьох наших містах та селах змінюються назви вулиць, виникають цілком слушні запитання стосовно необхідності внесення відповідних змін в ті чи інші документи, зокрема, паспорт громадянина та документи про право власності на нерухомість. Отже, розглянимо ці два основні випадки.

На сьогоднішній день нормативно-правовими актами, які врегульовують правовідносини стосовно внесення змін до документів, що посвідчують особу (Закон України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” № 1382-IV від 11.12.2003, Закон України “Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні” № 1871-IX від 05.11.2021, Закон України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус” № 5492-VI від 20.11.2012, Порядок створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 2022 року, Положення про паспорт, затверджене Постановою Верховної Ради України N 2503-XII від 26.06.1992, Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України” № 302 від 25.03.2015) не встановлено обов’язку для громадян змінювати свій паспорт чи вчиняти будь-які інші дії при перейменуванні вулиці, за якою вони зареєстровані.

Відповідно до законодавства відомості про зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) особи зберігаються у Єдиному державному демографічному реєстрі (ЄДДР).

Згідно пункту 26 Порядку створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2022 року, у разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування географічних об’єктів, населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої в порядку, встановленому законом, вносяться зміни до реєстру територіальної громади із збереженням попередніх даних про дату реєстрації/декларування місця проживання (перебування) із подальшим внесенням такої інформації до відомчої інформаційної системи ДМС та ЄДДР.

Окрім того, до паспорта громадянина України, який виготовлений у формі картки, взагалі не вноситься інформація щодо місця проживання (перебування) особи (ч. 7 ст. 21  Закон України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус” № 5492-VI від 20.11.2012). Ця інформація також не вноситься і до паспорта громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичного та службового паспорта, посвідчення моряка та члена екіпажу, посвідчення водія, посвідках на тимчасове та постійне проживання. Водночас, інформація про місце проживання вказується у тимчасовому посвідченні громадянина України, а також посвідченні біженця.

Таким чином, оскільки зміна назви вулиці не є зміною реєстрації місця проживання (а в цьому випадку особа, зобов’язана протягом 30 календарних днів після прибуття до нового місця проживання/перебування задекларувати або зареєструвати його), громадянин може у будь-який зручний для себе час внести зміни до паспорта у формі книжечки під час обміну паспорта чи зміни прізвища. У разі, якщо громадянин має паспорт у формі картки, то інформація про його місце проживання (перебування), у разі перейменування вулиці, змінюється автоматично у ЄДДР на підставі інформації, поданої органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Щодо внесення змін до правовстановлюючих документів Закон України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” № 1952-IV від 01.07.2004 та Порядок створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2022 року також не передбачає обов’язку для власників вносити зміни до документа про право власності на нерухоме майно, якщо перейменували вулицю, на якій розміщена така нерухомість. Мова йде про: договір купівлі-продажу; договір дарування; свідоцтва про право власності; свідоцтва про право на спадщину. Водночас, власник нерухомого майна завжди має право звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора