A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Миколаївська громада
Сумська область, Білопільський район

Інфорація за червень 2018

****************************************************************************************

ПІДБИЛИ ПІДСУМКИ І НАКРЕСЛИЛИ ПЛАНИ

Дрібниць у роботі державних органів не буває – яскраве підтвердження засідання комплексної робочої групи з питань, пов'язаних з отриманням ідентифікаційних документів та свідоцтв про народження дітей усіма громадянами, що відбулося у Білопільській райдержадміністрації.

Разом з усіма відповідальними службами, а основна робота здійснюється органами юстиції, що на Білопіллі, було підбито підсумки роботи за ІІ квартал, та сплановано заходи на наступний.

Така відповідальність, зібраність та координація дій допомагають вчасно та результативно здійснювати покладені завдання.

#МінЮст #MinJust4U 

27.06.2017

****************************************************************************************

Консультує Міністр юстиції Павло Петренко

ДОПОМОГА ПО БЕЗРОБІТТЮ: ХТО МАЄ ПРАВО ОТРИМАТИ?

Пане міністре, вже кілька місяців не можу знайти роботу. Чи маю я право на допомогу по безробіттю?

Іван Степанюк

Кому надається допомога по безробіттю?

Громадянам у разі втрати заробітної плати (грошового забезпечення) або інших доходів внаслідок втрати роботи через незалежні від них обставини.

На допомогу по безробіттю може претендувати застрахована (офіційно працевлаштована) особа.

Реєстрація безробітних проводиться центром зайнятості за особистою заявою особи і призначається з восьмого дня після реєстрації.

Перелік документів, потрібних для реєстрації, можна переглянути на офіційному сайті Державної служби зайнятості.

Як визначається розмір допомоги по безробіттю?

Розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до середньої заробітної плати (доходу) і залежно від страхового стажу:

  • до 2 років – 50 відсотків;
  • від 2 до 6 років – 55 відсотків;
  • від 6 до 10 років – 60 відсотків;
  • понад 10 років – 70 відсотків.
  • мінімальний розмір допомоги по безробіттю становить 1440 грн.

Залежно від тривалості безробіття, визначена допомога по безробіттю становить:

  • перші 90 календарних днів – 100 відсотків;
  • протягом наступних 90 календарних днів – 80 відсотків;
  • у подальшому – 70 відсотків.

Люди, які мають страховий стаж менший за шість місяців, або були звільнені з попереднього місця роботи за некомпетентність, мають право на допомогу в розмірі 544 грн.

Допомога по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1 липня – 1841 гривня).

Який строк надання допомоги по безробіттю?

Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років.

А для молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах чи звільнилася із строкової військової служби – 180 календарних днів.

Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) – не може перевищувати 720 календарних днів.

Чи можуть відмовити у допомозі по безробіттю? Чи можна оскаржити відмову?

Підставами для відмови у наданні статусу безробітного є:

1) відсутність на дату звернення до центру зайнятості необхідних документів;

2) встановлення факту зайнятості особи;

3) письмова відмова особи від пропозиції підходящої роботи;

4) неповернення особою коштів, отриманих за період попередньої реєстрації, що припинена на підставі, зокрема: встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що мав місце протягом періоду реєстрації; встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг); припинення професійного навчання за направленням центру зайнятості без поважних причин.

У разі прийняття центром зайнятості рішення про відмову у наданні статусу безробітного особа може оскаржити та повторно подати заяву про надання зазначеного статусу не раніше, ніж через сім календарних днів.

Якщо у вас залишились питання, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.

25.06.2018

****************************************************************************************

ЮСТИЦІЯ БІЛОПІЛЬЩИНИ: РОМАМ – ОСОБЛИВА УВАГА

У непростій життєвій ситуації допомогли розібратися молодій мамі ромської національності фахівці юстиції Білопільщини.

Молода мама народила сина у Сумах, хоча прописана у Тростянці, а фактично проживає у Білопіллі.

Хвилюючись за  долю молодої жінки, фахівці юстиції надали їй консультацію, порадили оформити прописку у Білопіллі, роз’яснили як все потрібно зробити в такій ситуації. Прислухаючись до порад юристів, жінка прописалася у Білопіллі і ось уже у відділі реєстрації актів цивільного стану отримала свідоцтво про народження свого сина та оформлені документи на реєстрацію місця проживання новонародженої дитини.

Отож, новий представник ромської громади має свої перші документи.

22.06.2018

****************************************************************************************

ЮСТИЦІЯ СУМЩИНИ: НОВІ ПАРТНЕРСТВА

В РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ «Я МАЮ ПРАВО!»

З метою вдосконалення процесу реалізації правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» на Сумщині, фахівці обласної юстиції знаходять нові шляхи взаємодії з органами місцевого самоврядування.

Напередодні, спеціалісти юстиції зустрілись з головами сільських та селищних рад Сумського району і обговорили можливості співпраці, адже разом значно простіше досягти поставленої цілі – підвищити правову грамотність та освіченість кожного громадянина і, як наслідок, сформувати нову правову культуру суспільства, в цілому.

Разом з тим, не забували опитувати мешканців сільських рад Сумського району щодо покращення процесу надання правової допомоги та інформувати населення про способи захисту своїх прав.

         Знання – це вагомий інструмент впливу, тому завдання спеціалістів-правників – навчити громадян вміло ним користуватись.

Більше інформації про проект «Я МАЮ ПРАВО!» на сайті http://pravo.minjust.gov.ua/pro-nash-proekt/.

21.06.2018

****************************************************************************************

ДЛЯ ЖИТЕЛЯ ТРОСТЯНЦЯ ТЯГАР АЛІМЕНТНОГО БОРГУ

 ВИЯВИВСЯ ЗАНАДТО ВАЖКИМ

        Мешканець Тростянця заборгував понад 20 тисяч гривень аліментів своїй вже повнолітній дитині, бо не систематично сплачував їх до досягнення нею 18-річного віку. Погашати її не поспішав, доки борги не затиснули його з двох боків і не стали на заваді в реалізації запланованого.

         Чоловік влаштувався на роботу водієм, проте винесенняпостанови про тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами поставило під загрозу його подальшу діяльність. Також, горе-батько хотів вчинити певні нотаріальні дії, проте наявність його прізвища в реєстрі боржників та арешт майна завадили це зробити.

         Аліментникові не залишалось нічого іншого як сплатити борг, щоб повернути своє життя у звичне розмірене русло.

         Чужих дітей не буває! Закон – один для всіх!

#ЧужихДітейНеБуває #MinJust4U #ЯМП#ЯМАЮПРАВО#СКАЗАНО_ЗРОБЛЕНО

20.06.2018

****************************************************************************************

Консультує Міністр юстиції України Павло ПЕТРЕНКО

ВИКЛЮЧНИЙ ЗАХІД – ПОЗБАВЛЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ПРАВ. ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ

Доброго дня! Мій чоловік зовсім забув про свою дитину – вже 10 років не бере жодної участі у її житті. Підкажіть, чи можна його позбавити батьківських прав і як це зробити?

Олена Михайлок

Інститут позбавлення батьківських прав залишається виключним, крайнім заходом впливу на батьків, які недобросовісно виконують свої обов’язки щодо виховання та утримання своїх дітей.

Що може стати причиною позбавлення батьківських прав?

Сімейний кодекс України містить виключний перелік підстав позбавлення батьківських прав, якщо батьки:

1) не забрали дитину з пологового будинку або з іншого закладу охорони здоров’я і протягом 6 місяців не виявляли щодо неї батьківського піклування;

2) ухиляються від виконання своїх обов’язків по вихованню дитини;

3) жорстоко поводяться з дитиною;

4) є хронічними алкоголіками або наркоманами;

5) вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва; 

6) засуджені за вчинення умисного кримінального правопорушення щодо дитини.

Що потрібно для позбавлення батьківських прав?

Для позбавлення батьківських прав необхідно:

  • встановити, що особа свідомо порушує батьківські обов’язки, злісно не виконує вимоги та рекомендації органів опіки і піклування, служб у справах неповнолітніх, навмисно ухиляється від лікування;
  • звернутись до органу опіки та піклування з тим, щоб отримати висновок щодо умов життя і виховання дитини, поведінку батьків, їх взаємини з дітьми та відношення до виконання своїх батьківських обов'язків;
  • звернутись до суду з заявою про позбавлення батьківських прав.

Хто може звернутися до суду?

Суд розглядає справи про позбавлення батьківських прав за заявою:

  1. одного із батьків, опікуна, піклувальника, особи, в сім’ї якої проживає дитина;
  2. закладу охорони здоров'я, навчального або іншого дитячого закладу, в якому вона перебуває;
  3. органу опіки та піклування;
  4. прокурора;
  5. самої дитини, яка досягла чотирнадцяти років.

Справи про позбавлення батьківських прав розглядає суд за місцем реєстрації того з батьків, якого хочуть позбавити прав.

При розгляді судом таких питань є обов’язковою участь органу опіки та піклування, який подає суду письмовий висновок щодо обставин справи.

Які права втрачають батьки, позбавлені батьківських прав?

1) особисті немайнові права щодо дитини (наприклад, право вирішувати питання виховання дитини та навіть вільно спілкуватися з нею, право давати дозвіл на зміну дитиною свого ім’я, прізвища чи імені, право визначати місце проживання дитини та дозволяти чи забороняти її виїзд за кордон тощо);

2) перестають бути законним представником дитини (не можуть представляти без окремої довіреності її інтереси в судах чи інших органах);

3) втрачають права на будь-які пільги та державну допомогу, що надаються сім'ям з дітьми;

4) не можуть бути усиновлювачем, опікуном та піклувальником (тобто не зможуть усиновити іншу дитину);

5) не можуть одержати в майбутньому тих майнових прав, пов'язаних із батьківством, які вони могли б мати у разі своєї непрацездатності; 

6) втрачають інші права, засновані на спорідненості з дитиною (наприклад, їх дитина може бути усиновлена без їх згоди, як батьків);

7) втрачають право на спадкування після дитини (крім випадків, коли це передбачене заповітом дитини).

Слід зауважити, що особа, позбавлена батьківських прав, не звільняється від обов’язку утримувати дитину. При задоволенні позову щодо позбавлення батьківських прав суд одночасно приймає рішення про стягнення аліментів на дитину.

Якими будуть наслідки позбавлення батьківських прав?

Позбавлення батьківських прав одного з батьків. Дитина залишається жити з другим з батьків. Суд може прийняти рішення про виселення того з батьків, хто позбавлений батьківських прав, з житла, в якому він проживає з дитиною, якщо у нього є інше житло, або примусово поділити житло чи зобов'язати здійснити його примусовий обмін.

Позбавлення батьківських прав обох батьків. Дитина передається під опіку органам опіки та піклування. Ці органи вирішують, яким особам або установам слід передати дитину на виховання. Вони призначають опікуна (піклувальника) (наприклад, дитина може бути передана на виховання бабусі та дідусю, повнолітнім брату та сестрі, іншим родичам дитини, мачусі, вітчиму, які виявили таке бажання та звернулися з відповідною заявою) або, враховуючи вік та стан її здоров'я, обирають інші форми влаштування дітей, зокрема: усиновлення, передача дитини до прийомної сім’ї, до дитячого будинку сімейного типу, патронатному вихователю, інших спеціальних закладів для дітей, позбавлених батьківського піклування.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

Детальну консультацію можна отримати у системі безоплатної правової допомоги. Перелік суб’єктів безоплатної правової допомоги на Сумщині можна отримати за посиланням: http://sumyjust.gov.ua/bezoplatna-pravova-dopomoga/.

19.06.2018

****************************************************************************************

У СУМАХ БАТЬКО-ІНОЗЕМЕЦЬ ЧЕРЕЗ БАЙДУЖЕ СТАВЛЕННЯ ДО ВЛАСНОЇ ДИТИНИ «ВІДКРИВ КИШЕНЮ» ПРИМУСОВО

Громадянин Палестини близько 7 років ігнорував Закон і не сплачував аліменти на користь своєї дитини, громадянки України, що призвело до накопичення значного боргу – майже 108 тисяч гривень.

Проте, законодавче посилення відповідальності за несплату аліментів в Україні докорінно змінило ситуацію. Накладення арешту на все рухоме та нерухоме майно,а також обмеження у праві керування транспортними засобами, виїзду за межі України, полювання та користування зброєю змусили боржника погасити борг у повному обсязі.

Ось так, завдяки державним виконавцям юстиції Сумщини горе-батько добре затямив, що невиконання та порушення законів України тягне за собою неприємні правові наслідки.

Закон – один для всіх!

#ЧужихДітейНеБуває #MinJust4U #ЯМП#ЯМАЮПРАВО#СКАЗАНО_ЗРОБЛЕНО

12.06.2018

****************************************************************************************

Консультує Міністр юстиції України Павло ПЕТРЕНКО

У ЩАСЛИВІ МОМЕНТИ НАРОДЖЕННЯ ДИТИНИ НЕ ЗАБУВАЙТЕ ПРО ДОКУМЕНТИ

Павле Дмитровичу, моя дружина за місяць має народити. Підкажіть, яка процедура реєстрації дитини після народження і на що треба звернути особливу увагу?

Іван Трофименко

Що потрібно зробити після народження дитини?

Батьки зобов’язані не пізніше 1 місяця від дня пологів зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання одного з батьків або за місцем народження дитини.

Заявниками можуть бути як батьки дитини, так і інші особи. Присутність обох батьків є обов’язковою, якщо батьки мають різні прізвища.

Державна реєстрація проводиться з одночасним визначенням походження дитини та присвоєнням їй імені, прізвища та по батькові.

Як визначається походження дитини?

Походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров'я про народження нею дитини.

Походження дитини від батька визначається на підставі свідоцтва про шлюб, якщо на час народження дитини мати перебувала з ним у шлюбі.

Якщо батьки не перебувають у шлюбі, походження дитини від батька визначається за письмовою заявою матері та батька дитини про визнання батьківства або за рішенням суду.

При народженні дитини у матері, яка не перебуває у шлюбі, у випадках, коли немає спільної заяви батьків або відповідного рішення суду, запис про батька провадиться за прізвищем та громадянством матері, а ім'я та по батькові батька дитини записуються за її вказівкою.

Які документи потрібні для реєстрації народження?

Одночасно із заявою про державну реєстрацію народження (усною або письмовою) для проведення державної реєстрації народження дитини подається:

  •  паспорт заявника, якщо заявниками є не її батьки;
  •  документ, який підтверджує факт народження – медичний документ, виданий закладом охорони здоров'я;
  • паспорти батьків або одного з них;
  • документ, що підтверджує походження дитини від батька (свідоцтво про шлюб або спільна заява матері та батька дитини або заява матері).
  • За відсутності документа закладу охорони здоров’я або медичної консультативної комісії, підставою для реєстрації народження є рішення суду про встановлення факту народження.

Як визначитися з ім’ям, прізвищем та по батькові дитини?

При державній реєстрації народження дитині присвоюється прізвище, ім’я та по батькові, які індивідуалізують особу, виділяють її з-поміж інших.

Прізвище дитини визначається за прізвищем батьків. Якщо мати й батько мають різні прізвища, прізвище дитини визначається за їхньою згодою. Батьки, які мають різні прізвища, можуть присвоїти дитині подвійне прізвище. Спір між батьками щодо прізвища дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

Ім’я дитини визначається за згодою батьків. Ім’я дитини, народженої жінкою, яка не перебуває у шлюбі, визначається матір’ю дитини. Дитині може бути дано не більше двох імен, якщо інше не випливає із звичаю національної меншини, до якої належать мати або батько. Спір між батьками щодо імені дитини може вирішуватися органом опіки або судом.

По батькові присвоюється за власним іменем батька. Якщо батько має подвійне ім’я, то по батькові дитині присвоюється за одним із них. На прохання батьків по батькові може також утворюватись згідно з національними традиціями або не присвоюватись взагалі.

Якщо батьківство дитини не визнано, по батькові визначається за іменем особи, яку мати дитини назвала її батьком.

Де працює послуга з прийому документів для реєстрації у пологових?

З метою створення сприятливих умов, спрямованих на спрощення доступу громадян до адміністративних послуг в усіх регіонах України надається послуга щодо прийому документів, необхідних для державної реєстрації народження, та видачі відповідного свідоцтва безпосередньо в пологових будинках. Загалом у 477 медичних установах. За 2016-2017 роки цією послугою скористалися 238 166 громадян.

Інформація про пологові будинки, в яких можна отримати свідоцтво про народження дитини розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції (https://minjust.gov.ua).

Які додаткові послуги можна отримати разом зі свідоцтвом?

За бажанням батьків чи одного з них під час проведення державної реєстрації народження дитини можуть бути прийняті документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

Чи є покарання для батьків, які несвоєчасно зареєстрували дитину?

Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками народження дитини в державних органах державної реєстрації актів цивільного стану тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 51 до 153 грн).

11.06.2018

*****************************************************************************************

Консультує Міністр юстиції України Павло ПЕТРЕНКО

ЯКІ САНКЦІЇ ПЕРЕДБАЧАЄ ДРУГИЙ ПАКЕТ ЗАКОНУ #ЧужихДітейНеБуває

Пане Міністре, доброго дня! Я плачу чималі гроші на дитину. Їх більш ніж вистачає на дитину. Тепер кажуть, що мене примусять платити ще більше, бо збільшиться розмір аліментів. Я й так не зовсім розумію, куди моя колишня їх витрачає і чи на дитину вони йдуть. А тепер, що виходить, вона житиме за мій рахунок?

Степан Любенчук

Які санкції передбачає другий пакет законів у рамках ініціативи #ЧужихДітейНеБуває?

У травні цього року Міністерство юстиції домоглося прийняття народними депутатами у першому читанні другого пакета законів у рамках ініціативи #ЧужихДітейНеБуває.

Запропоновані новели були напрацьовані за результатами реалізації першого пакета змін, які почали діяти в лютому. Ми виявили додаткові шпарини, якими користуються горе-батьки – як татусі, так і матері – щоб не забезпечувати власних дітей.

Дійсно, з одного боку другий пакет робить життя боржників зі сплати аліментів ще складнішим. З іншого боку – ми  посилюємо захист матеріального стану дитини та вводимо реальну систему стимулів для тих, хто дбає про найменших українців.

Ось кілька основних новацій прийнятих законопроектів:

  • Система додаткових фінансових санкцій для неплатників у розмірі від 20% до 50% від суми боргу (в залежності від строку заборгованості).
  • Система автоматизованого арешту коштів осіб, які мають борги зі сплати аліментів.
  • Притягнення до кримінальної відповідальності громадян, які ухиляються від суспільно-корисних робіт.
  • Обов’язок засуджених до позбавлення волі, які мають заборгованість за виконавчими документами, працювати на місцях і роботах, визначених адміністрацією колонії, до погашення такої заборгованості.
  • Особи, які можуть бути членами Кабінету Міністрів України, заступниками міністра, громадяни України, які бажають займати посади державної служби категорії «А» або «Б», а також які матимуть намір зареєструватися кандидатами у народні депутати, депутати місцевих рад, кандидатами на посади сільського, селищного, міського голови, старости, подаватимуть довідку про відсутність заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини понад шість місяців.
  • Звільнення державних службовців, які займають посади державної служби категорії «А» або «Б», депутатів місцевих рад (за рішенням відповідних рад) у разі наявності заборгованості зі сплати аліментів більше 12 місяців.
  • Звільнення дітей від обов’язку утримувати непрацездатних батьків, які не платили аліменти понад 3 роки.
  • Застосування обмежень першого пакета до батьків, які не платять дітям з інвалідністю або тяжко хворим дітям вже після того, коли борг перевищить суму за 3 місяці.
  • Запровадження мінімального рекомендованого розміру аліментів на одну дитину, що становитиме розмір прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, який може бути присуджений судом у разі достатності заробітку (доходу) платника аліментів.
  • Пільги та преференції для батьків, які сумлінно виконують свій батьківський обов’язок, витрачають додаткові кошти на гуртки, навчання, спортивні та будь-які інші секції.
  • Фінансові стимули для місцевої влади, яка опікуються дозвіллям і навчанням малечі, розвиває дитячий простір на місцях.

Чи не призведе зростання аліментів до збагачення того з батьків, з ким живе дитина?

Хочу одразу сказати, що вже в день голосування почали з’являтися різного роду міфи й «страшилки». Вони мають одну мету – задурити людям голови і примусити їх повірити, що ці законопроекти – це щось страшне. А значить – домогтися неприйняття даного пакета ініціатив.

Наголошую, що ніяких інших цілей, окрім захисту прав найменших українців, які залишилися без повноцінної фінансової батьківської підтримки, ми не переслідуємо.

Я постійно чую, що збільшення мінімального розміру аліментів призведе до їхнього нецільового використання. Це – неправда.

Так, ми пропонуємо запровадити мінімальний рекомендований розмір аліментів, що становитиме розмір прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку (зокрема, з 1 січня 2018 року для дітей віком від 6 до 18 років цей розмір становить 1860 грн.), який може бути присуджений судом у разі достатності заробітку (доходу) платника аліментів. На сьогодні мінімальний розмір аліментів становить близько 900 гривень. Думаю, всі були в магазині й бачили скільки коштує їжа, скільки коштують іграшки та одежа для дітей, скільки треба витратити, щоб купити дитині книжки та шкільне приладдя. Невже комусь може прийти в голову, що з такими цінами можна дуже збагатитися за 900 гривень?

Ми піднімаємо лише рекомендований розмір аліментів для дитини. Всі, хто платили достатні для утримання малюка суми, не відчують цього підвищення.

З іншого боку – нині цільове використання сплачених аліментів перевіряється органом опіки та піклування за заявою платника аліментів або за власною ініціативою (відповідно до статті 186 Сімейного кодексу).

Зараз ця процедура недосконала. Ми врахували це в законопроектах і пропонуємо вдосконалити існуючі підходи та прописати чіткіший порядок перевірки органом опіки та піклування цільового використання сплачених аліментів.

Які ще міфи розповсюджуються?

Чого тільки не вигадують боржники, щоб не платити дітям. Серед поширених міфів також те, що законом санкції застосовуються лише до чоловіків для їхнього «переслідування та залякування».

Це так само неправда, адже передбачені санкції застосовуються до всіх боржників з виплати аліментів – чоловіків та жінок – в однаковій мірі. Жодного поділу за ознакою статі ми не допускатимемо.

Одним із найбільш поширених міфів якраз є те, що, мовляв, одним із законопроектів передбачене блокування коштів на рахунках одного з батьків і застосовуватиметься за наявності будь-яких боргів.

Що ж говорить законопроект насправді? Автоматизований арешт коштів боржника передбачений лише у випадку боргів зі сплати аліментів. Жодних інших варіантів прийняті документи не передбачають.

Мабуть найбільш смішний і безглуздий міф – передбачені законопроектом санкції призведуть до зменшення кількості українців, які бажають укласти шлюб та створити повноцінну родину. Навіть не знаю, яким чином це пов’язане. Єдине, що можу сказати, передбачені санкції забезпечать більш відповідальне ставлення до батьківства  та інституту сім’ї.

05.06.2018

*************************************************************************

РОБОЧА МОБІЛЬНА ГРУПА ПРАЦЮВАЛА  В НЕДРИГАЙЛІВСЬКОМУ РАЙОНІ

Безоплатну правову допомогу від фахівців юстиції Сумщини та центру з надання безоплатної правової допомоги отримали жителі сіл Засулля та Томашівка Недригайлівського району.

Фахівці юстиції надали вичерпні кваліфіковані відповіді на питання, що турбували мешканців, зокрема, стосовносубсидій та спадкування. Окрім того, селяни дізналися про належні їм соціальні гарантії.

Завдання робочої мобільної групи – надати дієву допомогу у вирішенні гострих правових проблем, що хвилюють громадян та вимагають негайного вирішення, адже кожен громадянин має бути впевнений в можливості реалізувати та захистити свої права.

Юстиція – відкрита для людей!

#МінЮст #ЯМП! #ПРАВОВА_ДОПОМОГА #MinJust4U

01.06.2018

gromada.org.ua

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь