A A A K K K
для людей із порушенням зору
Миколаївська громада
Сумська область, Сумський район

Інформація за жовтень

ПРОБЛЕМА НЕСПЛАТИ АЛІМЕНТІВ

 НЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД РАЙОНУ ЧИ МІСТА

        

         Батьки, що не сумлінно ставляться до своїх батьківських обов’язків, закономірно потрапляють до зони впливу державних виконавців. Природно, що немає якоїсь однієї об’єднуючої характеристики для всіх боржників-аліментників – вік, місце проживання чи захоплення. Кожний конкретний випадок – це окрема історія.

Коли житель Охтирщини зрозумів, що його зволікання зі сплати аліментів призвело до значного збільшення суми боргу, йому вже не залишилось інших варіантів, крім погашення заборгованості перед власною дитиною. Відтак, чоловік сплатив понад 12 тисяч гривень аліментів, 20 % штрафу у розмірі понад 2 тисячі гривень та 10 % виконавчого збору.

         На Білопільщині батько також примусово сплатив понад 12 тисяч гривень для доньки Ярини. Виконавці застосували до чоловіка тимчасові обмеження у праві керування транспортними засобами, виїзду за межі України, полювання та користування зброєю, а от штрафні санкції боржника оминули.

         Чоловік з Глухівщини також попри рішення суду сплачував аліменти не в повному обсязі, тому виникла заборгованість у розмірі понад 16 тисяч гривень. Державними виконавцями накладено арешт на все майно та рахунки боржника. Останній, щоб ліквідувати проблеми, що виникли, все ж сплатив заборговане власній дитині. Додатково батько віддав ще й 20 % штрафу у розмірі майже 3,5 тисячі гривень та виконавчий збір.

Закон #ЧужихДітейНеБуває – вже незамінний помічник державних виконавців у забезпеченні дитячих інтересів: нагадує нерадивим батькам про своїх дітей, наближає малечі шанс на нормальний розвиток і допомагає другому з батьків у вихованні своїх нащадків.

16.10.2018

 

#МінЮстДляСела: ЧОГО ЧЕКАТИ ВІД ЗАКОНОПРОЕКТУ 9140

         Ініціатива Міністерства юстиції України, що сколихнула юридичну спільноту – законопроект № 9140 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення передумов для захисту економічних та спадкових прав громадян в сільській місцевості».

         Які переваги для мешканців сільської місцевості від запровадження інституту уповноважених осіб органу юстиції? Відповіді нижче.

  • Без виїзду зі свого села, селища жителі зможуть отримати найбільш затребувані послуги: оформлення спадщини, дарування та договорів довічного утримання,  засвідчення вірності копій документів, а також видача свідоцтв про народження і смерть.
  • Цілком реальне наближення нотаріальних послуг до селян територіально, оскільки відсутність державного нотаріуса спонукає жителів сільської місцевості їхати в сусідні райони.
  • Уповноважена особа надаватиме послуги не лише в пунктах прийому громадян, а ще здійснюватиме виїзні консультації.
  • Уповноважена особа буде працювати лише в межах свого району – це гарантує зручність, комфорт, відсутність хаосу і черг.
  • Досвідчені фахівці гарантуватимуть якість надання послуг.

12.10.2018

 

МОБІЛЬНА ТОЧКА ДОСТУПУ ДО БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ ПРАЦЮВАЛА НА БУРИНЩИНІ

Головне територіальне управління юстиції у Сумській області продовжує разом із системою безоплатної правової допомоги  виїзди до громадян у села і селища.

Розгорнули роботу мобільної точки доступу до безоплатної правової допомоги і на Буринщині. У селі Хустянка та самому місті Буринь було чимало бажаючих  поспілкуватися з фахівцями юстиції, щоб отримати чіткі професійні відповіді на питання, що турбують.

Особливо цінними для жителів були консультації щодо земельних питань, проблемних ситуацій по захисту прав дітей війни, соціальні гарантії учасників АТО, оформлення спадщини. Коли на консультацію приходили  громадяни, які мають дітей шкільного віку, фахівці юстиції звертали їхню увагу на явище булінгу, поширене сьогодні у навчальних закладах. Батьки були вдячні за такі  консультації, адже на деякі проблеми вони й справді не звертали уваги.  Не обминули увагою й тему протидії домашньому насильству, про яке у сільських населених пунктах говорити не прийнято, але проблема існує і потребує вирішення.

11.10.2018

ПРИМУСОВЕ «ПРОБУДЖЕННЯ СОВІСТІ» У БАТЬКІВ

 ВІД ДЕРЖАВНИХ ВИКОНАВЦІВ СУМЩИНИ

Проблема несплати аліментів не залежить від майнового стану, віку чи місця проживання. Це скоріше питання бажання і совісті.

Жителя Роменщини змусили сплатити більше 14 тисяч заборгованих аліментів обмеження у праві виїзду за межі України, керування транспортними засобами, полювання та користування зброєю, а також арешт майна і грошових коштів. До того ж, завдяки нововведенням Закону #ЧужихДітейНеБуває чоловік сплатив не лише борг, а ще й 50% штрафу і виконавчий збір, що в сумі склало понад 23 тисячі гривень.

Понад 15 тисяч гривень для неповнолітньої доньки Поліни заборгував мешканець Глухівського району, бо сплачував аліменти не в повному обсязі. Після застосування до нього державними виконавцями обмежень та арешту всього майна, батько сплатив заборговане.

Мешканець Лебедина не систематично сплачував аліменти для своєї доньки Віри і накопичив майже 31 тисячу гривень заборгованості. Проте, чоловік не став «сперечатись» з аргументами державних виконавців, та сплатив дитині всю суму. Останніх двох батьків штрафи оминули, бо заборгованість не досягла 1 року.

Як ми бачимо, дієве застосування норм Закону #ЧужихДітейНеБуває дає плідні результати. Тільки з моменту набрання чинності ІІ пакетом державними виконавцями стягнуто майже 20 мільйонів гривень аліментів, сумарно ж за рік – понад 95 мільйонів гривень.

 

#MinJust4U #ЯМП! #ВідповідальнеБатьківство #ДВС_діє

11.10.2018

СУМЧАНИН ПРИМУСОВО СПЛАТИВ СВОЇЙ ДИТИНІ

 ПОНАД 113 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ

         Житель Сум під впливом Закону #ЧужихДітейНеБуває та примусових заходів державних виконавців сплатив своїй дитині майже 76 тисяч гривень.

         Разом з тим, враховуючи кількарічну несплату відповідно до норм ІІ пакету Законів #ЧужихДітейНеБуває йому було нараховано 50 % штрафу. Так чоловік «поплатився» за свою батьківську байдужість аж 113 тисячами гривень.

         Даний Закон запровадив цілу низку додаткових важелів впливу на недобросовісних батьків, зокрема, систему фінансових санкцій. Так, за 1 рік несплати буде нараховано 20 % від суми боргу, за 2 роки – 30%, за 3 і більше років – вже 50 %. 

         Батьки-аліментники повинні розуміти, що попри відсутність коштів, небажання платити чи байдуже ставлення до власної дитини, вони все одно свій обов’язок виконають, хай навіть примусово.

Не платиш синові чи доньці аліменти? Окей, додамо ще й штрафні санкції.

         Закон – один для всіх!

10.10.2018

МАЙНО ТА АВТО – В РАХУНОК АЛІМЕНТНОГО БОРГУ

            Трьом своїм дітям батько з Конотопа заборгував майже 300 тисяч гривень. Після чергового діалогу з державними виконавцями, які повідомили про санкції ІІ пакету закону #ЧужихДітейНеБуває, чоловік зрозумів, що подальше зволікання приведе до збільшення суми боргу, адже штрафи за невчасну сплату невідворотно зростатимуть. Рішення батька було таким: він передав у власність своїй колишній дружині частину будівель двох магазинів та легковий автомобіль, чим і розрахувався з заборгованістю зі сплати аліментів на утримання трьох дітей у повному розмірі.

         Нагадуємо, що відповідно до норм ІІ пакету Законів #ЧужихДітейНеБуває, запроваджено систему фінансових санкцій для тих батьків, які не сплачують аліменти своїй дитині: 1 рік несплати – 20 %, 2 роки – 30%, 3 і більше років – 50 % від суми боргу.       

Тож шановні батьки, не порушуйте своїми діями чи бездіяльністю права дитини, вчасно сплачуйте аліменти. Тим паче, що відсутність чи приховування коштів не завада для забезпечення своїх дітей.

Закон – один для всіх!

#MinJust4U #ЯМП! #ВідповідальнеБатьківство #ДВС_діє

09.10.2018

Консультує Міністр юстиції України Павло ПЕТРЕНКО

ДОПОМОГА ПО БЕЗРОБІТТЮ

Пане міністре, вже кілька місяців не можу знайти роботу. Чи маю я право на допомогу по безробіттю?

Іван Степанюк

Кому надається допомога по безробіттю?

Громадянам у разі втрати заробітної плати (грошового забезпечення) або інших доходів внаслідок втрати роботи через незалежні від них обставини.

На допомогу по безробіттю може претендувати застрахована (офіційно працевлаштована) особа.

Реєстрація безробітних проводиться центром зайнятості за особистою заявою особи і призначається з восьмого дня після реєстрації.

Перелік документів, потрібних для реєстрації, можна переглянути на офіційному сайті Державної служби зайнятості: https://www.dcz.gov.ua/

Як визначається розмір допомоги по безробіттю?

Розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до середньої заробітної плати (доходу) і залежно від страхового стажу:

  • до 2 років – 50 відсотків;
  • від 2 до 6 років – 55 відсотків;
  • від 6 до 10 років – 60 відсотків;
  • понад 10 років – 70 відсотків.
  • мінімальний розмір допомоги по безробіттю становить 1440 грн

Залежно від тривалості безробіття, визначена допомога по безробіттю становить:

  • перші 90 календарних днів – 100 відсотків;
  • протягом наступних 90 календарних днів – 80 відсотків;
  • у подальшому – 70 відсотків.

Люди, які мають страховий стаж менший за шість місяців, або були звільнені з попереднього місця роботи за некомпетентність, мають право на допомогу в розмірі 544 грн.

Допомога по безробіттю не може перевищувати чотирикратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1 липня – 1841 гривня).

Який строк надання допомоги по безробіттю?

Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років.

А для молоді, яка закінчила або припинила навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах чи звільнилася із строкової військової служби – 180 календарних днів.

Для осіб передпенсійного віку (за 2 роки до настання права на пенсію) –  не може перевищувати 720 календарних днів.

Чи можуть відмовити у допомозі по безробіттю? Чи можна оскаржити відмову?

Підставами для відмови у наданні статусу безробітного є:

1) відсутність на дату звернення до центру зайнятості необхідних документів;

2) встановлення факту зайнятості особи;

3) письмова відмова особи від пропозиції підходящої роботи;

4) неповернення особою коштів, отриманих за період попередньої реєстрації, що припинена на підставі, зокрема: встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що мав місце протягом періоду реєстрації; встановлення факту виконання безробітним оплачуваної роботи (надання послуг); припинення професійного навчання за направленням центру зайнятості без поважних причин.

У разі прийняття центром зайнятості рішення про відмову у наданні статусу безробітного особа може оскаржити та повторно подати заяву про надання зазначеного статусу не раніше, ніж через сім календарних днів.

Якщо у вас залишились запитання, звертайтесь до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.

08.10.2018

ОФОРМЛЕННЯ ПРАВ СПАДЩИНИ ТА ДАРУВАННЯ НА СЕЛІ.

МОЖЛИВОСТІ ЗАКОНОПРОЕКТУ 9140

Ірина СВИСТУН, начальник Головного територіального управління юстиції у Сумській області

Потреба у забезпеченні якісними нотаріальними послугами, їх доступність – питання, як говориться, на часі. У великих містах, зрозуміло, нотаріуси є в достатній кількості і мова може йти тільки про професійний рівень. А от сільська місцевість у плані доступності до нотаріальних послуг, звичайно, обділена, залишена на узбіччі. Часто необхідність у відвідуванні нотаріальної контори переростає для людей у подолання низки проблем: транспортного сполучення, часу на очікування, потреби у неодноразовому візиті. Якщо ж говоримо про приватний нотаріат, то не всі можуть скористатися його послугами, бо вони в рази дорожчі.

На Сумщині для нотаріального обслуговування населення створено 18 державних нотаріальних контор, з них працює лише 13, в трьох з яких виконання обов’язків покладено на нотаріусів інших контор. Взагалі не забезпечені державними нотаріусами 14 нотаріальних округів.

         Отже, ми чітко бачимо проблему доступності нотаріальних послуг.  Вона окреслюється й на рівні держави, і тому стала предметом обговорення серед законодавців. Сьогодення, позначене налаштованістю на цивілізовані формати надання послуг, у тому числі й нотаріальних, вимагає конструктивного рішення.

Парламентський комітет з питань економічної політики учора, 4 жовтня, підтримав ініціативу народних депутатів та Міністерства юстиції України (законопроект 9140) щодо уповноважених осіб Мін`юсту для оформлення спадщини, договору дарування, видачі свідоцтва про народження і смерть.

Законопроект 9140 покликаний забезпечити наших громадян в селах, селищах міського типу, в районних центрах лише в межах району якісними, зручними, а головне – доступними послугами у сфері нотаріату. Нові фахівці працюватимуть у віддалених селах та забезпечать потребу громадян у таких послугах, як оформлення права спадщини і дарування, видача свідоцтва про народження і смерть, засвідчення копій. 

Це дуже зручно мешканцям сільської місцевості, коли нотаріальна послуга, якої потребуєш, майже вдома, поруч. Дане питання обговорювалося вже багато років, і настав час ідею реалізувати у потрібну для людей справу. Досвід новацій показує, що всі ініціативи Мін`юсту працюють ефективно, вони сприймаються суспільством і оцінені на рівні міжнародної спільноти. Переконана: не буде виключенням і цей законопроект.

05.10.2018

У ВЕРЕСНІ ЛЕЛЕКА ПРИНІС НА СУМЩИНУ 700 НЕМОВЛЯТ

 

Сонячний теплий вересень приніс на Сумщину 700 маленьких жителів.

Міністерство юстиції України, дбаючи про комфорт громадян, впроваджує зручні і комфортні сервіси, щоб новоспечені батьки могли сповна насолоджуватись першими днями життя своєї дитини. Вже тривалий час українці можуть отримати перший документ для своєї малечі безпосередньо в пологовому будинку і там же зареєструвати її місце проживання. Подібні ініціативи Мін'юсту користуються чималим попитом та мають позитивні відгуки вдячних громадян.

Тож, хай діти зростають розумними і щасливими, життєвий шлях їх буде усипаний квітами, кожен день буде наповнений радістю, а люди оточують лише добрі і щирі.

04.10,2018

ЮСТИЦІЯ СУМЩИНИ ЗАКЛИКАЄ:

СПЛАТИ АЛІМЕНТИ – НЕ ЧЕКАЙ ШТРАФНИХ САНКЦІЙ

Мешканець міста Тростянець майже на рік забув про свого шестирічного сина, який мешкає в неспокійному Мар'їнському районі Донецької області, і за цей час заборгував аліментів на суму 13 тисяч гривень. Після того, як державний виконавець попередив чоловіка про неминучі наслідки, якщо залишити ситуацію без виправлення, той не вагаючись погасив заборгованість.

Державним виконавцем Білопільщини з батька-боржника було стягнуто 18 тисяч гривень аліментів. Окрім того, відповідно до нових змін в законодавстві, які передбачені ІІ пакетом Законів #ЧужихДітейНеБуває, йому були нараховані фінансові санкції у розмірі 50 % від суми заборгованості, а це 9 тисяч гривень, оскільки батько не сплачував своїй дитині кошти більше трьох років.

Житель Ямпільського району не сплачував своїй дитині аліменти та накопичив заборгованість у сумі майже 34 тисяч гривень. Після винесення державним виконавцем постанови про обмеження у праві виїзду за межі України, боржнику відмовили у перетині кордону, що й змусило його погасити всю суму боргу. До того ж, чоловікові нарахували ще й  30 % штрафних санкцій, застосованих до нього за несплату дитині аліментів більше двох років.

Не позбавляти дітей свого тепла і піклування та платити аліменти вчасно закликає юстиція Сумщини, бо відповідальності уникнути не вдасться, а умисне позбавлення дітей коштів обов’язково потягне за собою матеріальне покарання.

Нагадуємо, що відповідно до норм ІІ пакету Законів #ЧужихДітейНеБуває, запроваджено систему фінансових санкцій для тих батьків, які не сплачують аліменти своїй дитині: 1 рік несплати – 20 %, 3 роки – 30%, 3 і більше років – 50 % від суми боргу.

Тож, панове батьки, будьте обачними і відповідальними.

04.10.2018

ДОВЕЛОСЯ СПЛАТИТИ АЛІМЕНТІВ НА 30 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ БІЛЬШЕ

Батько двох дітей, сумчанин Олег понад 3 роки ухилявся від сплати аліментів. Але борги нікуди не зникали і сума боргу становила вже майже 62 тисячі гривень. Чоловік не подумав про те, що сила закону #ЧужихДітейНеБуває вплине на нього. Більше того, ІІ пакет цього закону передбачає ще й фінансові санкції за невчасну сплату аліментів.

Отож, до заборгованої немалої суми додалися ще й 50 % штрафних санкцій, а це майже 31 тисяча гривень. Слід зазначити, що сума штрафу також перераховується на утримання дітей.

Під впливом таких великих цифр, розуміючи, що аліменти дітям платити доведеться, батько Олег сплатив весь борг у повному обсязі, разом зі штрафом та виконавчим збором.

02.10.2018

У ЦЕНТРІ УВАГИ – КОНКРЕТНІ ЗЕМЕЛЬНІ ПИТАННЯ

Конкретна ситуація стала приводом для позачергового засідання оперативного штабу із забезпечення захисту прав і свобод власників земель чи збіжжя. Його очільник – голова Сумської обласної державної адміністрації Микола Клочко, та члени штабу: керівники юстиції Сумщини, правоохоронних органів, управління Держгеокадастру розглядали звернення, що стосується відновлення прав на земельну ділянку ТОВ «Міжрегіональний центр фондових технологій».

Розглянувши звернення, учасники засідання прийняли рішення: доручити керівництву Головного управління Держгеокадастру розібратися з правами на земельну ділянку, щодо якої звернулося згадане товариство.

«Кожне звернення, що стосується землі, – важливе, незалежно від площі чи ситуації, що складається навколо, – наголошує керівник юстиції Сумщини Ірина Свистун. – Ми повинні забезпечити законність прав на землю. Для цього проводяться засідання оперативного штабу із забезпечення захисту прав і свобод власників земель чи збіжжя, працює телефонна лінія щодо протидії аграрному рейдерству - 099-50-60-222 .

До речі, спочатку року на лінію отримано 117 дзвінків. Велику роль відіграють і мобільні групи по доступу до безоплатної правової допомоги, які виїжджають у райони області».

#MinJust4U #ЯМП!

01.10.2018

 

Консультує Міністр юстиції України Павло ПЕТРЕНКО

ВИПЛАТИ ПІД ЧАС ЗВІЛЬНЕННЯ

Пане Міністре, після звільнення за згодою сторін мені не виплатили частину коштів, які я заробив. Що мені робити?

Олександр Іванко

Чи має роботодавець при звільненні виплатити всю суму одразу?

При звільненні працівника виплата всіх сум здійснюється в день звільнення. Якщо працівник в цей день не працював – кошти мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред'явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум.

У разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен в зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану ним суму.

Що робити, якщо сторони не дійшли згоди?

Працівник може стягнути нараховану, але не виплачену заробітну плату:

•          в позасудовому порядку;

•          в судовому порядку.

Як вирішити спір у позасудовому порядку?

Звернутися із заявою до комісії по трудових спорах (у разі її створення) без обмежень будь-яким строком.

Трудовий спір підлягає розгляду, якщо працівник самостійно або з участю профспілкової організації не врегулював розбіжності при безпосередніх переговорах з власником або уповноваженим ним органом.

Комісія зобов’язана розглянути спір у десятиденний строк з дня подання заяви. Спори повинні розглядатися у присутності працівника, який подав заяву, представників власника або уповноваженого ним органу. Розгляд спору за відсутності працівника допускається лише за його письмовою заявою. За бажанням працівника при розгляді спору від його імені може виступати представник профспілкового органу або за вибором працівника інша особа, в тому числі адвокат.

Чи можна оскаржити рішення комісії?

У разі незгоди з рішенням комісії по трудових спорах можна оскаржити її рішення до суду в десятиденний строк з дня вручення виписки з протоколу засідання комісії чи його копії. Пропуск вказаного строку не є підставою відмови у прийнятті заяви. Визнавши причини пропуску поважними, суд може поновити цей строк і розглянути спір по суті. В разі, коли пропущений строк не буде поновлено, заява не розглядається, і залишається в силі рішення комісії по трудових спорах.

Чи довго чекати виконання рішення комісії?

Рішення комісії по трудових спорах підлягає виконанню у триденний строк після закінчення 10 днів, передбачених на його оскарження.

У разі невиконання власником або уповноваженим ним органом рішення комісії по трудових спорах у встановлений строк, комісією по трудових спорах підприємства, установи, організації працівникові видається посвідчення, що має силу виконавчого листа.

На підставі посвідчення, пред'явленого не пізніше тримісячного строку до органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю, державний виконавець чи приватний виконавець виконує рішення комісії по трудових спорах у примусовому порядку.

Що необхідно знати, щоб звернутися до суду?

Для стягнення заборгованості працівник може звернутися до суду в порядку:

•          наказного провадження (вимога працівника про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати є безспірною);

•          позовного провадження (наявний спір щодо розміру заборгованості з виплати заробітної плати та/або права на її отримання).

Яка процедура в рамках наказного провадження?

Судовий наказ може бути видано у разі, якщо заявлено вимогу про стягнення нарахованої, але не виплаченої працівнику суми заробітної плати.

Заява про видачу судового наказу подається до суду першої інстанції за місцем розташування підприємства або за місцем реєстрації позивача.

Працівник має право звернутися до суду без обмеження строку.

Які документи необхідно подати і скільки це коштує?

Заява подається у письмовій формі та має містити докази:

            перебування заявника у трудових відносинах із боржником (наприклад: засвідчені копії наказу про прийняття на роботу, копія трудової книжки, копія трудового договору між роботодавцем і працівником, довідка з місця роботи тощо);

            підтвердження суми, яка стягується (будь-який належно оформлений документ, що вказує на розмір нарахованої заробітної плати та компенсації за порушення строків її виплати, зокрема, довідка бухгалтерії боржника, розрахунковий лист чи копія платіжної відомості тощо).

При зверненні до суду в порядку наказного провадження з вимогою про стягнення нарахованої, але не виплаченої зарплати судовий збір не сплачується.

Як довго чекати рішення?

У разі прийняття судом ухвали про відкриття провадження, суд у триденний строк видає судовий наказ по суті заявлених вимог.

Судовий наказ набирає законної сили протягом 3 днів після закінчення десятиденного строку, який надається позивачу на подання заяви про відміну ухвали.

На підставі судового наказу стягувач повинен звернутися до державної виконавчої служби з метою примусового його виконання.

Яка процедура звернення у рамках позовного провадження?

У разі наявності спору щодо розміру заборгованості працівник може звернутися з позовною заявою до суду за місцем розташування підприємства чи місцем проживання/перебування позивача без обмеження строків.

Позивачі звільняються від сплати судового збору.

Чи передбачене відшкодування за час затримки розрахунку при звільненні?

Суд стягує на користь працівника середній заробіток за весь період затримки розрахунку. Якщо розрахунок не проведений до розгляду справи – по день постановлення судом рішення.

Відсутність коштів у роботодавця не виключає його відповідальності.

У разі спору про розмір виплат, вимоги про відповідальність за затримку підлягають задоволенню у повному обсязі, якщо спір вирішено на користь позивача.

При частковому задоволенні позову працівника суд визначає розмір відшкодування за час затримки розрахунку з урахуванням спірної суми, на яку той мав право, частки, яку вона становила у заявлених вимогах, істотності цієї частки порівняно із середнім заробітком та інших конкретних обставин справи.

Як довго чекати рішення щодо стягнення заробітної плати?

Судове рішення про виплату заробітної плати підлягає негайному виконанню, якщо сума заборгованості не перевищує 1 місяць.

Суд, ухвалюючи рішення, може допустити негайне виконання судового рішення в разі стягнення всієї суми заборгованості із заробітної плати.

Куди звернутися, щоб отримати детальну консультацію?

Для того, щоб отримати більш детальні консультації чи роз’яснення, слід звернутися до одного з наших центрів чи бюро безоплатної правової допомоги. Дізнатися, де розташовано найближчий з них можна на сайті http://legalaid.gov.ua/ua/ або за телефоном гарячої лінії: 0(800)213-103.

01.10.2018

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора