Як вберегтися від недобросовісного туроператора
При укладанні договору на туристичне обслуговування, будь ласка, перевірте, щоб:
- туроператор мав діючі ліцензію і фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку);
- у договорі були вказані заявлені дати вильоту і прильоту;
- у договорі була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту в готель в обох напрямках (в разі заяви такої послуги);
- готель відповідав заявленій категорії і це було також зазначено в договорі;
- були вказані терміни відмови від туру і умови повернення коштів;
- кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування і від нещасного випадку;
- була присутня квитанція про оплату туру або фіскальний чек.
Що потрібно брати з собою на відпочинок:
- копію договору на туристичне обслуговування;
- оригінал страхового поліса на медичне обслуговування і від нещасного випадку;
- контакти туроператора (турагента);
- контакти дипломатичної установи України країни, до якої ви подорожуєте.
У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги, за захистом своїх прав можна звертатися із заявою до Держпродспоживслужби. Для цього слід надати фото – відеоматеріали, копію договору на туристичне обслуговування, розрахункові квитанції понесених витрат і т.п.
У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови (затверджені постановою Кабміну), турист має право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.
Так, порушенням ліцензійних умов вважається:
- невидача туристу договору на туристичне обслуговування або ваучера, договору обов’язкового страхування, проїзних документів;
- невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
- відсутність у туроператора свого сайту;
- відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стаж роботи в сфері туризму та ін.
Повний список порушень ліцензійних умов читайте на сайті Мінекономрозвитку.
https://www.me.gov.ua/?lang=uk-UA
Права пасажирів у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки авіарейсів:
стаття 20 Закону України «Про туризм»
постанова Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 991 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності»